Viestintä

Meri, poijut ja Tervasaari.

Haminan kaupungin viestinnän ytimessä ovat avoimuus, ennakoivuus, tasapuolisuus, saavutettavuus ja vuorovaikutteisuus. Nämä arvot ohjaavat kaikkea kaupungin viestintää.

Viestinnän tavoitteet

Viestinnän ensisijainen ulkoinen tehtävä on varmistaa, että kuntalaiset saavat ajantasaista tietoa kaupungin tapahtumista, päätöksistä ja palveluista.

Tämän lisäksi viestintätiimi vastaa kaupungin kokonaisvaltaisesta markkinoinnista ja brändi-ilmeestä. Tavoitteena on edistää myönteisen Hamina-kuvan kehittymistä niin paikallisesti, kansallisesti kuin kansainvälisestikin.

Viestintätiimin rooli

Haminan kaupungin viestintätiimi vastaa kaupungin yleisestä viestinnästä ja brändistä. Tiimi koordinoi ja tukee kaikkia kaupungin toimialoja heidän omassa viestinnässään. Käytännössä tämä tarkoittaa, että viestintätiimi toimii sisäisenä tukipalveluna, auttaen eri toimialoja viestinnän ja markkinoinnin toteuttamisessa.

Lähde mukaan rakentamaan Haminaa!

Etualalla shakkilauta, jonka keskellä seisoo lapsi. Taustalla rannikkotaistelussa kaatuneiden muistomerkki valleille päin, puita ja nurmikkoa.

Sosiaalinen media

Kun jaat aitoja kokemuksiasi ja tarinoitasi Haminasta, tuot kaupunkimme lumon lähemmäs niitäkin, jotka eivät ole sitä vielä kokeneet. Sinun kokemuksesi ovat kullanarvoisia!

kaupunki sosiaalisessa mediassa
Piirretty kuva Haminan kaupungista.

Haminan brändi

Haminan kaupungin brändikäsikirjasta löydät kotikaupunkina Hamina -merkin ja pääset tutustumaan siihen, mitä kaikkea maailmanluokan pikkukaupunki tarkoittaakaan!

Haminan kaupungin brändikäsikirja

Anna palautetta

Voit lähettää palautetta Haminan kaupungille sähköisen palautepalvelun kautta.

Oli kyseessä sitten kiitoskommenttikysymysmoite tai toimenpide-ehdotus, palvelee sähköinen palautejärjestelmä kaikissa näissä tilanteissa. Palautteita käsitellään pääsääntöisesti arkisin klo 8–16.

Palautteeseen ei tule kirjoittaa arkaluonteista tietoa, kuten henkilötunnuksia, henkilöiden nimiä tai pankkitilin numeroita.